KATA-KATA MANIS TETAMU, SIALAKAN!@

Friday, March 9, 2012

PEJABAT PELAJARAN DAERAH TAWAU RESPON ISU SURAT 1 MAC 2012.. TARIK BALIK SETELAH DITEKAN DI FB??????

DARI FB 'Awathangtak ketahwanhala' 

*** gambar> SURAT RASMI DARI PEJ PELAJARAN DAERAH TAWAU BERTARIKH 1 MAC 2012

TAJUK SURAT : SENARAI KAKITANGAN YANG BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI 'PUTIH', 'KELABU' DAN 'HITAM' PEJABAT PELAJARAN DAERAH TAWAU

SURAT INI KELUAR SUSULAN M/RAT KHAS JAB PELAJARAN SABAH BERTARIKH 29 FEB 2012 DAN PPD TAWAU 'DIARAHKAN' UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT BERKENAAN DARIPADA PENGETUA ATAU GURU BESAR

KATEGORI DI BAHAGIKAN SECARA WARNA

PUTIH
AKUR DASAR2 KERAJAAN
KRITIS TERHADAP DASAR KERAJAAN SECARA POSITIF DAN MEMBINA
BERSYUKUR AKAN KELEBIHAN YANG DIBERIKAN KEPADA KAKITANGAN KERAJAAN

KELABU-
MULA MENGKRITIK SECARA NEGATIF DAN TERBUKA AKAN DASAR2 KERAJAAN
MULA BERJINAK2 DENGAN PARTI PEMBANGKANG

HITAM-
AHLI BERDAFTAR DAN MEMEGANG JAWATAN DALAM PARTI PEMBANGKANG
BERGIAT CERGAS DALAM AKTIVITI BERKEMPEN MENENTANG KERAJAAN
ADA CUBAAN MEMPENGARUHI RAKAN SEJAWAT YANG LAIN SUPAYA TURUT SERTA DALAM SEBARANG AKTIVITI UNTUK MEMBENCI KERAJAAN

ISI SURAT BERNOMBOR 4 MENYATAKAN * PPD MEMOHON BORANG DIISI SDRI OLEH PENGETUA@GB AGAR KERAHSIAANNYA TERKAWAL DI BAWAH AKTA RAHSIA RASMI KERAJAAN (OSA)

SURAT DIBUAT S.K TIMB PGRH JAB PELAJARAN SABAH...
--------------------
DAN PADA 9 MAC KELUARLAH RESPON DI laman web : http://malaysiakini.com/news/191635

---------------------------------
Pejabat Pendidikan Tawau hari ini menarik balik arahan yang dikeluarkan kepada guru besar supaya merekodkan kecenderungan politik kakitangan mereka.

Arahan asal yang meminta guru besar mengkategorikan kakitangan mereka, termasuk guru, sebagai 'hitam', 'kelabu' dan 'putih' mengikut kecenderungan politik masing-masing, adalah satu "kesilapan", kata pegawai pendidikan daerah, Darman Shah Asakil kepada Malaysiakini hari ini.

Darman Shah berkata arahan itu adalah inisiatif Pejabat Pendidikan Tawau dan tiada kaitan dengan Kementerian Pelajaran atau Jabatan Pelajaran Sabah dalam apa jua cara.

"Ia adalah satu kesilapan dan surat itu tidak sepatutnya dihantar. Ia ditulis oleh kakitangan saya dan saya tidak semak betul-betul.

"Hasrat kami adalah semata-mata untuk menasihat guru-guru supaya memberi tumpuan kepada pengajaran dan tidak terlibat dalam politik," katanya.

Jabatannya, tambah Darman Shah, telah mengeluarkan surat pekeliling kepada semua guru besar memaklumkan kepada mereka tentang penarikan balik arahan asal itu.

Awal hari ini, Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Puad Zarkashi memberitahu Malaysiakini tiada arahan seumpama itu dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran.
---------------------------------------

banyak point MENGELIRUKAN!
-----------------------------

1) Darman Shah berkata arahan itu adalah inisiatif Pejabat Pendidikan Tawau dan tiada kaitan dengan Kementerian Pelajaran atau Jabatan Pelajaran Sabah dalam apa jua cara. << INISIATIF TAWAU SHJ.. PANDAI2.. LEPAS TU DLM SURAT DINYATAKAN PPD DIARAHKAN DAPATKAN MAKLUMAT.. APAKAH PPD TAWAU GUNA NAMA JPN SABAH UNTUK BUAT KERJA YANG SIA2???????
-----------------------
‎2) "Ia adalah satu kesilapan dan surat itu tidak sepatutnya dihantar. Ia ditulis oleh kakitangan saya dan saya tidak semak betul-betul. << SELAMA NI BANYAK YANG PPD TAK SEMAK BETUL2 SURAT KE SEKOLAH2????????
------------------------
3) "Hasrat kami adalah semata-mata untuk menasihat guru-guru supaya memberi tumpuan kepada pengajaran dan tidak terlibat dalam politik," katanya.>> BETULKAH HASRAT TU.. SELAMA NI GURU2 YG KERJA KERAJAAN PRO PEMBANGKANG TP BOLEH BERI SUMBGN PADA M/KAT TAWAU JUGA... agak tak berapa profeisonal la PPD...
------------------------------
4) Jabatannya, tambah Darman Shah, telah mengeluarkan surat pekeliling kepada semua guru besar memaklumkan kepada mereka tentang penarikan balik arahan asal itu. << macam SBPA juga.. kenapa kalut dan tergesa???????????????
---------------------------
5) Awal hari ini, Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Puad Zarkashi memberitahu Malaysiakini tiada arahan seumpama itu dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran. << tengok tuuuuuu!!! KPM PON TAK BOLEH COVER ISU NI...
------------------------------
barangkali ada tangan 'ghaib' tekan JPN Sabah... tujuan jika guru 'Hitam' atau Staf 'Hitam' aktif berkempen atau bantu pembangkang dekat PRU nanti.. mereka akan dipindah ka?.. ditekan oleh SB ka? di itu di ini... emmm...

No comments:

Post a Comment