KATA-KATA MANIS TETAMU, SIALAKAN!@

Thursday, June 2, 2011

Ada ketawa di tengah kepanasan muktamar pemuda... yob!

SUMBER
Harakahdaily   
SHAH ALAM, 2 Jun: Walaupun pemilihannya agak panas, namun perjalanan Muktamar Pemuda PAS Pusat di Auditorium MBSA dekat sini penuh dengan keceriaan.

Muktamar yang dikendalikan oleh tokoh pemuda PAS dari Perak, Misbahul Munir Masduki penuh dengan gelak ketawa di samping ucapan yang berapi-api dan teriakan takbir dari para pemimpin dan perwakilannya.

Ia juga disulami dengan lawak dan gurau senda dari perwakilan dan pemimpin Pemuda PAS sehingga kadang-kadang ditegur dengan gurauan oleh Misbahul Munir, antara tokoh utama kerajan Pakatan Perak di bawah Pakatan Rakyat sebelum ini.

"Yup, ini bukan muktamar pemuda PAS Perak, ini muktamar pusat," kata Pengerusi Tetap, Misbahul Munir Masduki kepada Mohd Sany Hamzan, Pengarah Jabatan Seni dan Budaya (DACS) Pemuda PAS.

Sany (gambar) yang juga Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor bercakap dengan loghat Perak ketika menjawab persoalan dari perwakilan Perak mengenai aktiviti Pemuda.

"Saya nak tunjukkan, orang Selangor pun boleh juga cakap Perak juga yup," balas Sany disambut gelak ketawa perwakilan dan pemerhati.

Namun, Misbah bertegas, ini muktamar Pemuda PAS Pusat bukan Pemuda PAS Perak.

Sany dalam jawapannya menjelas, bukan soal Pemuda PAS Pusat tidak menganjurkan aktiviti tetapi sambutan dari pemuda negeri amat lemah terutama dari negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat sendiri.

"Ia termasuk di Perak sendiri ketika negeri itu diperintah oleh Pakatan Rakyat," kata Sany.

Sany yang memimpin DACS banyak menganjurkan pelbagai program untuk remaja dan pemuda di seluruh negara.

"Remaja nak futsal, kita anjur futsal, pemuda nak bola kita anjur bola...tetapi pendekatannya cara kitalah..soalnya kerjasama dari negeri-negeri," kata Sany.

No comments:

Post a Comment