KATA-KATA MANIS TETAMU, SIALAKAN!@

Monday, July 25, 2011

Pembantu rumah ditemui mati dicekik.. PEMBUNUH IALAH ORANG YANG DIKENALI? JENAYAH TAK HABIS2..

SUMBER


ANGGOTA polis membawa keluar mayat seorang pembantu rumah warga Filipina yang ditemui mati di Jalan Gasing, Petaling Jaya kelmarin. - UTUSAN/Izham Jaafar


PETALING JAYA 24 Julai - Seorang pembantu rumah warga Filipina ditemui mati dipercayai dicekik di dalam banglo dua tingkat milik majikannya di Jalan 5/50, Jalan Gasing, di sini, malam tadi.

Mangsa berusia 36 tahun ditemui majikannya di dalam keadaan terbaring di bilik tidur yang terletak di tingkat bawah, pukul 11.45 malam.
Ketika kejadian, difahamkan ahli perniagaan yang berusia 30-an serta isteri dan dua anaknya tiada di rumah kerana keluar makan pukul 7 petang.
Menurut Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, polis yang dihubungi majikan mangsa mendapati mangsa dibunuh dipercayai pukul 10 malam.
Katanya, siasatan awal polis menolak kejadian itu bermotifkan samun kerana tiada barang berharga yang hilang selain kesan pergelutan hanya di bilik mangsa.
"Siasatan awal mendapati terdapat kesan lebam akibat dicekik di leher serta luka di kepala mangsa.
"Kita juga percaya mangsa dibunuh orang yang dikenali kerana tiada kesan pecah masuk rumah," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, awal pagi ini.
Tambah Arjunaidy, ketika ditemui mangsa yang sembilan tahun bekerja dengan majikannya dalam keadaan berpakaian lengkap dan polis menyiasat kes mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment