KATA-KATA MANIS TETAMU, SIALAKAN!@

Tuesday, October 18, 2011

Cardiff City bangun komuniti Felda melalui bola sepak? > MANA JURULATIH TEMPATAN? JIMAT KOS KA???

Cardiff City bangun komuniti Felda melalui bola sepak

18/10/2011 4:02pm

CARDIFF 18 Okt. – Kelab bola sepak Cardiff City telah menandatangani memorandum persefahaman dengan Felda bagi membawa pembangunan komuniti melalui bola sepak di kalangan keluarganya.
Antara bidang utama yang diberi perhatian adalah bagi membangunkan satu kurikulum berasaskan sukan bagi pelajar sekolah menengah tinggi, kemahiran bahasa Inggeris dan kejurulatihan dan pendidikan akar umbi.
Perjanjian itu ditandatangani oleh Pengarah Besar Felda, Datuk Dzulkifli Abdul Wahab dan Pengerusi Cardiff City, Datuk Chan Tien Ghee di stadium kelab di sini, Isnin.
Projek perintis antara dua pertubuhan itu telah dimulakan pada 19 Sept di Felda Jengka di Pahang dengan penyertaan sekitar 70 pelajar.
Ketua Bahagian Pendidikan kelab itu Steven Ellis berkata sukatan pelajaran yang berdasarkan Majlis Pendidikan Perniagaan dan Teknologi (BTEC) United Kingdom adalah sama dengan kelulusan SPM-V dan akan bermula September tahun depan.
Dua jurulatih termasuk bekas pemain Kevin Cooper dan Matthew Holland telahpun berada di Malaysia untuk menunjuk ajar sejak Julai.

No comments:

Post a Comment