KATA-KATA MANIS TETAMU, SIALAKAN!@

Sunday, November 20, 2011

Hasan Ali: Pakatan perlu terbuka perjuangkan Islam>> KITA USAHA BANTU DR HASSAN.. JANGAN RENDAHKAN BELIAUU...

Datuk Hasan Ali mengaku amanah yang dipikulnya dalam menegakkan syiar Islam selaku exco Hal Ehwal Islam dan Adat-Adat Melayu di Selangor memberi kesan kepada hubungan beliau dengan  pemimpin PAS.
hasan ali umno pas selangor talk quality hotel 300708 05Hasan menegaskan beliau sentiasa bersedia menerima teguran dan kritikan namun kecewa kerana adakala  tindakannya, walaupun  betul daripada segi menegakkan Islam, ditolak atas perkiraan politik.
"Saya mengalu-alukan (pendapat), saya bukanlah seorang yang apa yang saya katakan itu benar semuanya dan juga tidak mengatakan apa yang saya lakukan itu salah semuanya,” kata Hasan dalam wawancara dengn portal pro-kerajaan, Antarapos.com.
“Tetapi ini… kadang-kadang yang benar pun atas nama politik kita tak sokong nampaknya. Bahkan kita ingin pula bukan saja tidak sokong tapi kita sebarkan supaya orang menentang kita," tambah beliau.        
Dalam wawancara itu, Hasan turut  menzahirkan karenah wakil-wakil komponen Pakatan Rakyat yang cuba menjadikan perkara-perkara yang jelas dalam Islam sebagai isu hak asasi.
Hasan berkata istilah-istilah seperti hak kebebasan dipergunakan sehingga menyekat beliau dalam menjalankan amanah yang diberi kepadanya.

No comments:

Post a Comment